Trogir egy nagy lépést tett, és az első olyan horvátországi város lett, mely márkanévvé vált. A város új branding stratégiával, szlogennel és vizuális identitással rukkolt elő és egy új promóciós videót is bemutatott. Az új stratégiának a kidolgozásában másfél év alatt, több mint száz szakember vett részt.
Gyakori, hogy a turistaparadicsomnak számító városok ragaszkodnak a régi címereikhez és zászlóikhoz, Horvátországban pedig eddig még nem volt példa arra, hogy egy település modern brandinget mutasson be.
Trogir egy teljesen új, modern logóval állt elő, mely számos helyen lesz implementálva, többek között turisztikai látványosságok esetében is. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a helyiek megfeledkeznek a múltjukról – éppen ellenkezőleg, az új logó is azt támasztja alá, hogy Dalmácia legfőbb turisztikai terméke a helyiek autentikus életstílusa és kultúrája.
A branding projekt fő célja az volt, hogy kiemelje mindazokat a különlegességeket, melyek megkülönböztetik Trogirt más városoktól, és ezeket egy új logóvá, szlogenné és mesévé alakítsa, melyet nem csak a helyiek, hanem a hazai és külföldi turisták is mesélni fognak.
Az alapötlet az volt, hogy a hagyományokat és a helyi különlegességeket egy korszerű kontextusba helyezzék, és az autentikus értékek kiemelésével a várost mint az egyik legkívánatosabb mediterrán turistaparadicsomot pozícionálják. A projekt más európai desztinációk példájára készült, mint Glasgow, Eindhoven, Berlin stb. Ezek a városok a branding eredményeként számos pozitív gazdasági effektussal szembesültek, és ez Trogir elsődleges célja is.
A város polgármestere, Ante Bilić elmondta, nem szeretnék, ha Trogir “fast food” úticéllá válna. A külföldi példákat megfigyelve nyilvánvalóvá vált, hogy a minőségi márkázás pozitív hatással van a helyiek életére is, valamint, hogy csak azok a turisztikai központok tudnak fejlődni, akik időben reagálnak a piac változásaira.
A márkázást a számos nemzetközi elismerésben részesült Fabular ügynökség végezte, a cél pedig az volt, hogy Trogir gazdag történetét és hagyatékait modern megvilágításba helyezzék és olyan turistákat vonzzanak egész évben, akik többet költenek és tovább maradnak.
A trogiri katedrális belsejében talált, XIII. századi Muscardella mester aláírása alapján dr. Nikola Đurek egy új betűtípust hozott létre, a vizuális identitás megalkotója pedig Horvátország egyik legelismertebb tervezője, Maja Bagić Barić. Az új szlogen, a “Marked by masters” átszövi az egész új márkát, az új logó mellett pedig egy egész piktorgramm-sorozat is elkészült, melyet a középkori mesterek által megalkotott, Trogir legszebb hagyatékain hagyott jelek, motívumok ihlettek.
A projekt keretein belül egy új reklámvideó is készült, melynek képkockái mögött a többszörös nemzetközi elismeréssel rendelkező spliti filmes, Milan Latković áll. A forgatás nagyjából egy hónapig tartott és egy különleges filmecskét eredményezett, melyben számos személy kapott szerepet – nem csak a régi mesterek, hanem a modern művészek is – szobrászok, festők, cserzővargák –, valamint a trogiri iskolák és óvodák csemetéi, sportolók, nagymamák, olajbogyó-termelők, méhészek, borászok és szakácsok is – mindazok, akik Trogir városát alkotják.
Közép-Dalmácia sok turista szerint Horvátország egyik legszebb régiója. Az északi, tengerparti városokhoz képest ez már igazi mediterrán, dús, színes növényzettel és utánozhatatlan hangulattal.
A nyaralást sokszor a nyári hónapokra időzítjük, amikor a rekkenő hőséget a tengerparton vészeljük át. Azonban mindenkinek érdemes egyszer Trogirba látogatnia a tavaszi hónapok során, hiszen ilyenkor is rengeteg élmény és felfedezni való vár ránk.
Olvass tovább és már mutatjuk is, hogy miért érdemes Trogirba utazni tavasszal!